شیعیان و عرفان شیعه

« علوم و معارف ناب و نورانی شیعه و احکام شرعی»

شیعیان و عرفان شیعه

« علوم و معارف ناب و نورانی شیعه و احکام شرعی»

شیعیان و عرفان شیعه

وبلاگی در:
*** معرفی عرفان شیعه ***
1- دفاع از حقانیت مذهب حقه ی شیعه
2-بیان مسائل اعتقادی شیعه
3-احکام و مسائل شرعی شیعه
4-تاریخ تحلیلی اسلام
5-مسائل اخلاقی و عرفان صحیح
6-احوال و آثار علماء و بزرگان شیعه

آدرس قبلی در بلاگفا:
www.shiaian.blogfa.com

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۴ مرداد ۰۱، ۱۵:۳۸ - ناشناس
    سلام

جمعه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۴۲ ق.ظ

چله زیارت عاشورا آیت الله حق شناس

جمعه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۴۲ ق.ظ

آیت الله حق شناس یکی از بزرگان و عرفایی بودند که در مسیر سیر و سلوک بسیار تلاش کرده و به مقامات عالی رسیده بودند. ایشان برای حوائج مهم دستور به چله زیارت عاشورا می دادند آنهم به شیوه ای خاص. در ادامه دستور ایشان که توسط حجت الاسلام استاد جاودان نقل شده است را برای شما  آماده کرده ایم.

چله زیارت عاشورا آیت الله حق شناس

«حجت الاسلام یوسف وند یادآور شد:

تمامی ادعیه و برنامه ها زمینه ساز استجابت دعا هست، نباید با حالت تکبر با انجام چند روزه یک دعا از خداوند متعال بخواهیم که حتما حرف حرف ما باشد!. بهترین دعا این هست که انسان قرب خداوند را بخواهد، بزرگانی که وارد مسیر دعا و ذکر شده اند همانند آیت الله حق شناس، آیت الله بهجت و سایر بزرگان اینگونه نبوده که فقط چند روزه خود را مشغول به دعا کنند بلکه تمام عمر خود  را در راه ارتباط با خدا قرار داده اند. گاهی چند اربعین پشت سر هم مجاهدت داشته تا شرایط نفس را آماده کنند. در این مسیر آنچه باید دانست اینست که ما اطمینان داریم خدای متعال تلاش خالصانه بنده اش را بدون پاسخ نخواهد گذاشت. حالا شاید به مصالحی تاخیر بیفتد، یا تغییراتی در آن باشد اما خداوند مهربان همیشه نظر لطف خود را نسبت به بندگان، مخصوصا بندگان خوب خود دارد.
القران الکریم : إِنَّ ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ وَعَمِلُوا۟ ٱلصَّٰلِحَٰتِ إِنَّا لَا نُضِیعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلًا .کهف ۳۰
مسلّماً کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند، ما پاداش نیکوکاران را ضایع نخواهیم کرد!

یکی از شرایط استجابت این چله و چله های دیگر توبه هست. برگشت از گناهان گذشته، نوعا افراد یک توبه زبانی برای این چند روز می کنند و بعد در نظر دارند پس از این چله دوباره آن گناه را انجام بدهند!، خب این توبه نشد؟!. بیشتر استهزاء خود هست. باید واقعا توبه از موسیقی حرام، بدحجابی  و… داشت. اگر این توبه حاصل نشده باشد، خب همین نگاه عامل عدم استجابت دعا هست.

یکی از شرایط اصلی استجابت دعا ترک گناه و ترک مخالفت با دستورات خداوند متعال هست، گناهانی که گاهی قبح خودش را نزد برخی از دست داده و آن را گناه نمی دانند و بعد می گویند خواندیم، نشد!. خب موانع را برای دریافت فیض الهی آماده نکرده و اینگونه ادعا می کند.

گناهانی مثل دیدن تصاویر حرام، گوش دادن به موسیقی، ارتباط با نامحرم،  دست دادن به نامحرم، بد حجابی و بد پوششی ، گناهی مثل دوست داشتن اهل گناه (گاهی یک رفیق و دوست اهل گناه، یا علاقه به یک اسطوره که ظالم یا گنهکار هست)،  استفاده از مال حرام، استفاده از مال خمس داده نشده، ستم کردن به مردم و کمک کردن به ستم‌کاران،  نافرمانی از پدر و مادر و آزردن آنها، بریدن از خویشاوندان مومن،  ترک امر به معروف و نهی از منکر،  سبک شمردن نماز و … همه این گناهان بین ما و استجابت دعا فاصله می اندازد!».

تمام سوالات و جوابهایی که در ادامه می آید برگرفته از سایت حجت الاسلام جاودان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جاودان

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جاودان

سوال :لطفا دستور قرائت زیارت عاشورای منقول از حضرت آیت الله حق شناس را بفرمایید؟

پاسخ:

1- صد مرتبه (( الله اکبر ))
2- یک مرتبه سلام آخر زیارت عاشورا ( السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح …)
3- یک مرتبه لعن آخر زیارت عاشورا ( اللهم العن اول ظالم … )
4- قرائت زیارت عاشورا از اول تا اول (( اللهم العن اول ظالم … ))
5- دو رکعت نماز هدیه بمحضر حضرت سیدالشهدا علیه السلام
6- صد مرتبه (( الله اکبر ))
7- قرائت زیارت عاشورا از اول تا انتها همراه با صد لعن و صد سلام و سجده زیارت عاشورا
8- دو رکعت نماز زیارت[هدیه] حضرت اباعبدالله علیه السلام

نکات:
1-در طول چهل روز کاملاً مراقب اعمال و رفتار و اخلاق خود باشید و خلافی از او سر نزند.

2-این دستور تا چهل روز و بدون فاصله شدن بین روزها انجام شود.
2- صدقه دادن هرروز بعد از اتمام آن برای سلامتی امام زمان علیه السلام
3- زمان انجام آن در بین طلوع و غروب آفتاب باشد.
4- در بین قرائت زیارت با کسی صحبت نکند
5- کسی جز اعضای خانواده از انجام این عمل مطلع نشوند.
6- احتیاطا بجای عبارت (( و هذا یومٌ فرحَت )) عبارت (( و یوم قتل الحسین یومٌ فرحَت ))   و بجای عبارت (( إن هذا یوم ٌ تبرّکت ))  عبارت  (( إن یومَ قتل الحسین یومٌ تبرّکت ))  قرائت شود.

سوال:
با سلام و احترام مدت 40 روز پس از نماز مغرب، زیارت عاشورا خواندم به نیت قربت؛ خیلی ساده؛ گاهی با توجه و گاهی بی توجه(لعن و سلام را که 100 بار گفته، یکبار گفتم) پس از مدتی اثرات آن را به شکل بیدار شدن سحرها بدون کوک کردن ساعت و بهتر شدن حالات در نماز های یومیه یافتم. بنابر این تصمصم گرفتم اگر خدا توفیق دهد، این کار را تا آخر عمر انجام دهم. اما پس از اینکه با دستورالعمل استاد حق شناس در خصوص نحوه خواندن 40 روزه زیارت عاشورا آشنا شدم(مثلا بین طلوع و غروب آفتاب خواندن و 100 با لعن و سلام را گفتن و…) در ادامه روشی که برگزیده بودم مردد شدم. دو روز با این روش خواندم اما مثل قبل موفق به ادامه آن نشدم. در این مورد راهنماییم کنید. در ضمن به لطف خدا در این ایام به نیت اثر کردن زیارت عاشورا توانستم تا حدودی گناه هایی که گرفتارشان بودم را کم کنم.

پاسخ:
حجت الاسلام والمسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، بسیار بخاطر این الطاف الهی شکر کنید- اما دستور زیارت عاشورا مربوط به طول روز است. بنابراین باید آن را از طلوع آفتاب تا غروب بخوانید و تمام کنید در هر صورت زیارت را ولو ناقص بشود و لو شب باشد ترک نکنید که مراحم حق از دست می رود. زیارت عاشورا طبق دستور آیه الله حق شناس دو یا یک و نیم ساعت طول می کشد ممکن است نتوانید همیشه این مقدار زمان صرف کنید. بنابراین اگر می توانید که طبق دستور ایشان عمل کنید و اگر نمی توانید زیارت بطور ساده همانطور که قبلاً می خواندید بخوانید اما روز بخوانید و سعی کنید حواستان در خواندن جمع باشد. مهمترین کاری که می توانید بکنید این استکه هرچه ممکن است گناهان گذشته را کنار بگذارید این از همه چیز مهمتر است.

سوال 6516 – با عرض سلام و احترام
بنده مدت یک هفته است که چهله معروف آسه الله حق شناس را شروع کرده ام و از آنجایی که در سایتها خواندم شما شاگرد ایشان بودید میخواستم سوالی از خدمتتان بپرسم .که آیا صحبت کردن در حد چند کلمه کوتاه هم چهله را خراب میکند؟
با تشکر و سپاس
سلام علیکم و رحمة الله ،

اگر من یه حاجت بزرگ دارم باید تمام شرایط را عمل کنم .

سوال 6039 – زیارت عاشورا ایت الله حق شناس
باسلام
ایا می توان در روزهای عذر شرعی به دلیل اینکه کسی نیست که برایم بخواند تمام اعمال زیارت را خودم به جا بیاورم فقط نماز هدیه به امام حسین و سجده زیارت عاشورا و نماز زیارت را به کسی دیگر بگویم انجام دهد؟ایا این روش خللی ایجاد میکند؟
بهتر است مثل بالا که گفتم انجام دهم یا اینکه روزی دو زیارت بخوانم که به عذر شرعی نخورد؟
لطفا به تمامی سوالاتم جواب دهید
سلام علیکم

بهتر است در روزهای بدون عذر روزی دو زیارت بخوانبد تا چهل مرتبه زیارت را خود انجام دهید.

سوال 5970 – اگر در زیارت عاشورای منقول از ایت الله حق شناس قبل از خواندن نماز دوم بفهمم موقع خواندن زیارت عذر شرعی داشتم آیا دوباره باید زیارت را شروع کنم؟
واگر نه آیا نماز اولی که باید به امام حسین هدیه کنیم قبول بوده است یا باید دوباره بخوانم چون نمیدانستم دچار شده ام،واگر باید دوباره بخوانم به این صورت نظم نماز به هم نمیخورد
سلام علیکم

این زیارت شما صحیح نیست . به طور طبیعی خانم ها نمی توانند چهل روز پشت سر هم زیارت عاشورا را انجام دهند . لذا برای به وجود نیامدن چنین مشکلی روزی دو زیارت عاشورا را بخوانید و یا اینکه در آن ایام خاص خواندن زیارت عاشورا را به کس دیگری واگذار کنید که ظاهرا صورت اول بهتر است.

سوال 5461 – با عرض سلام و تشکر
میخواهم ختم زیارت عاشورا با دستور مرحوم حضرت آیت الله خق شناس را شروع کنم ، آیا میتونم موقع عذر شرعی ، آن دو نماز ختم را از مادرم کمک بگیرم ؟
یک دنیا ممنون
التماس دعا
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند : سلام علیکم و رحمة الله ،

فکر می کنم چاره ای جز همینکار وجود نداشته باشد. اگر مسئله مورد خواست شما مهم است ممکن است از طریق دارو جلوگیری کنید و خودتان بخوانید.

سلام علیکم

آیا خواندن زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام به صورت مداوم فقر میآورد؟

یا علی
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند : سلام علیکم و رحمة الله ،

بزرگان زیادی این عمل را در تمام عمر انجام می داده اند از جمله آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه و استاد بزرگوار ایشان آیت الله غروی رضوان الله علیه. این زیارت دستور مداومت دارد و وسیله تقرب ممتاز به خداست لذا دلیلی ندارد فقر بیاورد.

زیارت,عاشورا
سوال 3800 – من بیش از یک سال است که هرشب بلااستثنا زیارت عاشورا میخوانم.به نیت تقرب به اباعبدالله.به نیت گرفتن حاجت و اینها نیست.شنیده ام که علامه طبابایی فرموده اند زیارت عاشورا را شب نخوانید.آیا این صحت دارد؟؟1-افرادی مثل من که قصد دارند تا آخر عمر انشالله هر روز این زیارت را بخوانند بهتر است چه ساعتی از شبانه روز این زیارت را بخوانند؟ 2-شنیده شده است خواندن زیارت عاشورا فقر می آورد.این گفته صحت دارد؟ 3-اگر فردی به نیت برآورده شدن حاجتی زیارت عاشورا بخواند باید زمان خاصی از روز بخواند که حاجت روا شود؟
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، دستور خواندن زیارت عاشورا در روز است نه شب. اگر می‌خواهی به مقصد برسی باید زیارت عاشورا را با همه ضوابط و قواعد آن بخوانی که اولین ضابطه آن اینست که نه گناه بکنی و نه بداخلاقی ـ و زیارت را با صد لعن و سلام بخوانی. دستورات این کار را در سایت ببینید ـ دستور زیارت طبق نظر آیت‌الله حق‌شناس در سایت آمده است. دقیقاً طبق آن عمل کنید و چنانکه عرض شد مهمترین شرط ترک گناه و بداخلاقی است و این کارها را به نتیجه می‌رساند.

نایب,مزد,هدیه
سوال 4640 – عرض سلام خدمت حاج آقا جاودان<br>اگر کسی مشکل خاصی داشته باشد که نتواند خودش دستور زیارت عاشورا را انجام دهد ایا می تواند کلا نائب بگیرد؟و ایا می تواند هدیه ای به طرف بدهد برای اینکه انجام دهد؟
حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله، اگر نایب دستورات را دقیق عمل کند مانعی ندارد و انشاءالله نتیجه می دهد. به آن شخص چون کاری برای شما کرده باید مزد بدهید نه هدیه.

سوال 7092 – سلام علیکم
حاج اقا من چله رو ۹ روز خوندم شب روز نهم نماز عشا یادم رفت بخونم الان چله من خراب شده یا نه‌؟
باتشکر
سلام علیکم و رحمة الله ،

بله چله خراب است.

 

سوال 7084 – با سلام
می خواستم زیارت عاشورا به روش آیت الله حق شناس ختم کنم,اشکالی نداره روز شروعم چهارشنبه نباشه ؟یا باید حتما چهارشنبه شروع کنم؟ وهمینطور همش وسواس دارم خوب نمیخونم واز ته قلب نکنه نباشه,با اینکه حاجتم خیلی برام مهمه ولی میترسم خوب نخونده باشم؟

سلام علیکم و رحمة الله

اشکال ندارد بهتر است چهارشنبه باشد. ببینید از ما همین جور دعا کردن و توسل کردن بر می آید می کوشیم تا شاید ثمر بدهد و البته اگر آن مواظبت رفتار و اعمال خودتان را بتوانید به طور دقیق عمل کنید این توجه و درست خواندن ان شاءالله درست می شود.    

 

سوال 7016 – سلام بر شما
میخواستم بپرسم اگر در طول چله زیارت عاشورا اندکی شک به سراغ ما امد که مثلا واقعا موثر است؟چله باطل است؟البته این شک یکی دوروزی بیشتر دوام نداشت و برطرف شد
سلام علیکم و رحمة الله ،

چله را از اول شروع کنید.

 

سوال 7015 – سلام خدمت استاد جاودان
میخواستم ببینم در ختم چله عاشورا هنگاه فرستادن 100 سلاو 100لعن به دلیل طولانی بودن این اذکار و تعداد زیادشون اشکال داره اگر در بعضی از دفعات توجه کمتر باشه؟
سلام علیکم و رحمة الله ،

اگر آدم بخواهد قطعا به حاجتی که دارد برسد باید مواظبت کند اما اگر می خواهد زیارت بخواند فقط،ارزش و ثوابش کمتر می شود .

سوال 7009 – سلام خسته نباشید
من چله زیارت عاشورای ایت الله حق شناس رو شروع کردم و از همون روز اول سعی کردم گناه مرتکب نشم…حالا یکی بهم گفت اگه گناهی مرتکب شده باشی چله باطله…میخواستم بپرسم اگر گناهی مرتکب شده باشم که یادم نباشه و یا فراموش کردن همین الانم استعفار کنم کافیه یا چلم باطله؟نمیدوستم که انجام گناه چله رو باطل میکنه..لطفا جوابمو بدین ممنون

سلام علیکم و رحمة الله ،

چله را دوباره شروع کنید و اگر آن گناه ،گناهی است که جبران لازم دارد باید جبران کنید .

سوال 7006 – سلام علیکم
دست نوشته ای از ایت الله حق شناس رحمه الله در مورد نحوه ختم زیارت عاشورا در کانال اولیا الله دیدم در قسمت اخرش کلمه علقمه امده ولی متاسفانه نفهمیدم چی نوشته
در مورد دعای علقمه چی فرمودن؟

سلام علیکم و رحمة الله ،

علقمه لازم نیست خوانده بشود .

سوال 6972 – سلام حاج آقا من یه بار چهل روز زیارت عاشورا رو خوندم برای حاجتی آخرای چله نشانه ای از برآورده شدن حاجتم دیدم اما بعد منتفی شد و حاجت روا نشدم. البته این رو بگم که در مرحله دوم اعمال، اول لعن رو می گفتم بعد سلام رو. و عبارت های داخل پرانتز زیارت عاشورا رو هم نمی خوندم (درست مثل صوتی آقای فرهمند که هیچ کدوم رو نمی خوند) و همچنین عبارت هذا یوم فرحت رو میگفتم نه اون چیزی که شما گفتید احتیاطا بخونید. یعنی به خاطر همین موارد حاجت نگرفتم؟؟ الان مدتیه دوباره زیارت عاشورا رو شروع کردم اما این دفعه اول سلام میگم بعد لعن اما عبارات داخل پرانتز رو نمی خونم و همچنین مثل همون چیزی که تو مفاتیح اومده هذا یوم فرحت میگم. یعنی بازم غلطه؟؟ و دوباره باید بخونم. لطفا راهنمایی کنید.

سلام علیکم و رحمة الله

دستور العمل روی سایت وجود دارد و شما باید طبق دستور انجام دهید دقیقا

سوال 6965 – با سلام . یکی از دوستانم زیارت عاشورای آیت اله حق شناس رو گرفتن و انچام میدن. امروز گفتند که نماز صبحشون قضا شده. آیا باید از ابتدا چله رو شروع کنن یا ادامه بدن بقیه رو؟لطفا چواب بدید .سپاسگزارم

سلام علیکم و رحمة الله

چله را از اول شروع کنید. 

سوال 6912 – سلام علیکم
قسمت هایی از زیارت عاشورا هست که فرمودید احتیاط کنید و هر دو را بخوانید مثل (ثاری-ثارکم) یا (هذا یوم الفرحت- یوم القتل الحسین یوم الفرحت) ایا ایت الله حق شناس هم در هر قسمت هر دو را میخواندند
ممنون
سلام علیکم و رحمة الله

هر دو خوانده شود .

سوال 6911 – سلام علیکم در زمان خوانده زیارت عاشورا انجام کارهای زیر اشکال دارد؟
1-رفتن به دستشویی و بعد تجدید وضو و ادامه زیارت عاشورا(یکبار این کار را کرده ام)
2-قدم زدن یا تکیه زدن و دراز کردن پا
3-رو به قبله بودن شرط است

سلام علیکم و رحمة الله

1.اگر واقعا ضروری باشد اشکال ندارد. 2. اشکال ندارد  3.رو به قبله بهتر است. 

سوال 6634 – سلام
در زیارت عاشورا دو قسمت وَ أَنْ یَرْزُقَنِی طَلَبَ …….. مَعَ إِمَامٍ ……. ظَاهِرٍ نَاطِقٍ مِنْکُمْ چگونه باید خوانده شود؟
ثاری کم – ثارکم – ثاری مع امام منصور هدی یا مهدی
سلام علیکم و رحمة الله ،

می توانید هم « ثاری » بگویید و هم « ثارکم » ، بهتر است هر دو را بخوانید . ثاریکم هم که غلط است .

سوال 6516 – با عرض سلام و احترام
بنده مدت یک هفته است که چهله معروف آسه الله حق شناس را شروع کرده ام و از آنجایی که در سایتها خواندم شما شاگرد ایشان بودید میخواستم سوالی از خدمتتان بپرسم .که آیا صحبت کردن در حد چند کلمه کوتاه هم چهله را خراب میکند؟
با تشکر و سپاس
سلام علیکم و رحمة الله ،

اگر من یه حاجت بزرگ دارم باید تمام شرایط را عمل کنم .

سوال 6361 – باسلام
من سوالی در مورد چله زیارت عاشورا دارم با دستورالعملی که از آیت الله حقشناس هست چند روزهست که چله رو شروع کرد، ولی روزهای عذرشرعی متاسفانه کسی نیست برام انجامش بده، آیا میشه این روزها خودم انجامش بدم فقط نمازش رو دیگری به نیابت از من بخونه؟ لطفا سریعتر جواب بدید
باتشکر
علیکم سلام و رحمة الله

ایامی که نمی توانید نماز بخوانید کسی برای شما آن 2 رکعت را بخواند.

سوال 6293 – باسلام وخسته نباشد, آیابرای چهله عاشورا کهدرروزهای خاص که نائب گرفته ایم باید همه اعمالرا نائب انجام دهد وصدقه برای امام زمان را هم باید نائب بپردازد.
سلام علیکم

اگر نائب همه اعمال را انجام می دهد همه اش باید درست باشد و اگر نمازه فقط نماز.

 

منبع: javedan.ir

 

عزیزانی را که هر نوع سوالی در مورد زیارت عاشورا مذکور در این پست دارند به نکته زیر ارجاع می دهم:

 

اینجانب متاسفانه با دفتر مرحوم آیت الله حق شناس ارتباطی ندارم. لطفا با شاگردانشون تماس بگیرید.

 

و یا به به سایت آیت الله جاودان (از شاگران آیت الله حق شناس) به آدرس: http://new.javedan.ir/ قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنید.

 

و یا از قسمت پرسشهای برگزیده همان سایت جستجو کنید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۳
طاهر آذری

نظرات  (۲۴)

سلام خسته نباشید
ببخشید من چله زیارت عاشورا را شروع کردم ولی در یک مورد مادرم چن باری تماس گرفتن مجبور شدم جواب بدهم دوباره از اول شروع کنم؟
و اینکه در یک مورد دیگر ذکر آخری الله اکبر را جابجا گفتم اشکال دارد؟
پاسخ:
با سلام و آرزوی قبولی طاعات
به زودی از متخصصین سوال میکنم و در همین جا پاسخ میدهم.

جواب متخصص:
سلام عرض ادب احترام. 
از آنجایی که در امور دنیا و آخرت برای هر امری آدابی مخصوص به خود می باشد، زیارت عاشورا نیز از این قاعده مستثنی نبوده  
 برای رسیدن ب معنویات بهتر است در میان قطع نشود ـ  اما چون تلاوت زیارت عاشورا از مستحبات است ـ در ظاهر امر اشکالی ندارد
 منظورتون از ذکر اخری  الله اکبر چیست ؟؟؟

سلام
اگر بعد از پایان زیارت عاشورا شک کنی ک صد تا الله اکبر بعد از نماز هدیه رو فراموش کردی تکلیف 

چیه
پاسخ:
با سلام 
من مسئله را متوجه نشدم.
از متخصصین امر جویا شوید.
موفق باشید.
۲۰ تیر ۹۸ ، ۰۲:۴۳ راضیه سهیلی نیا
با سلام و سپاسگارارى 
 بنده کمى شک پیدا کرده ام در نحوه انجام این چاه زیارت عاشورا . آیا در حقیقت در مجموع  دو بار  صد تکبیر  ، دو بار نماز هدیه به آقا أباً عبدالله الحسین ( ع) ، و دو بار زیارت عاشورا خوانده مى شود  ؟؟؟ ولى بار دوّم  وقت زیارت عاشورا را دوباره مى خواتیم باید صد سلام و صد لعن را بدهیم ، ولى در مورد بخش اوّل  که زیارت عاشورا را مى خواتیم فقط  یک بار معن و بک بار سلام  در زیارت عاشورا مى گویم ؟؟ ولى در هر بار زیارت عاشورا سجده را انجام مى دهیم و هر روز براى  سلامتى آقا امام زمان صدقه کنار مى گذاریم  و روز شروعش بهتر است از چهارشنبه باشد. ؟؟؟؟. ممنون که زود است دهید  خدا به شما توفیق عنایت کند 
پاسخ:
با سلام

اینجانب متاسفانه با دفتر مرحوم آیت الله حق شناس ارتباطی ندارم. لطفا با شاگردانشون تماس بگیرید.

و یا به به سایت آیت الله جاودان (از شاگران آیت الله حق شناس) به آدرس: http://new.javedan.ir/ قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنید.

و یا از قسمت پرسشهای برگزیده همان سایت جستجو کنید.
سلام حاج اقا عذر ندارم اما میخام این چله زود تموم کنم و یک چله دیگه رو شردع کنم ایا میتونم روزی دوبار بخونم زیارت عاشورارو؟خاهش مبکنم جوابموبدید اجرتون باامام حسین علیه السلام 
پاسخ:
با سلام

اینجانب متاسفانه با دفتر مرحوم آیت الله حق شناس ارتباطی ندارم. لطفا با شاگردانشون تماس بگیرید.

و یا به به سایت آیت الله جاودان (از شاگران آیت الله حق شناس) به آدرس: http://new.javedan.ir/ قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنید.

و یا از قسمت پرسشهای برگزیده همان سایت جستجو کنید.
سلام حاج اقا عذر ندارم اما میخام این چله زود تموم کنم و یک چله دیگه رو شردع کنم ایا میتونم روزی دوبار بخونم زیارت عاشورارو؟خاهش مبکنم جوابموبدید اجرتون باامام حسین علیه السلام 
پاسخ:
با سلام

اینجانب متاسفانه با دفتر مرحوم آیت الله حق شناس ارتباطی ندارم. لطفا با شاگردانشون تماس بگیرید.

و یا به به سایت آیت الله جاودان (از شاگران آیت الله حق شناس) به آدرس: http://new.javedan.ir/ قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنید.

و یا از قسمت پرسشهای برگزیده همان سایت جستجو کنید.
سه بار چله زیارت عاشورا به شیوه آیت اله حق شناس را شروع کردم اما بعد از تقریبا بیست روز یا به دلیل عذر شرعی یا دلایل دیگه نتونستم ادامه بدم دلیلش چیه ،خیلی خودم وخانوادم مشکل داریم با اینکه به امام حسین خیلی علاقه وارادت  داریم 
پاسخ:
با سلام

اینجانب متاسفانه با دفتر مرحوم آیت الله حق شناس ارتباطی ندارم. لطفا با شاگردانشون تماس بگیرید.

و یا به به سایت آیت الله جاودان (از شاگران آیت الله حق شناس) به آدرس: http://new.javedan.ir/ قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنید.

و یا از قسمت پرسشهای برگزیده همان سایت جستجو کنید.
هنگام خوا ندن زیارت عاشورابه روش حق شناس بدون صحبت میشه بهبچه شیرخواره ام شیربدهم همزمان باخواندن
پاسخ:
با سلام

اینجانب متاسفانه با دفتر مرحوم آیت الله حق شناس ارتباطی ندارم. لطفا با شاگردانشون تماس بگیرید.

و یا به به سایت آیت الله جاودان (از شاگران آیت الله حق شناس) به آدرس: http://new.javedan.ir/ قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنید.

و یا از قسمت پرسشهای برگزیده همان سایت جستجو کنید.

سلام میخواستم بدونم میشه در 20 روز کلا این چله را خواند و هر روز دو مرتبه خوانده شود درسته ؟

پاسخ:
با سلام

اینجانب متاسفانه با دفتر مرحوم آیت الله حق شناس ارتباطی ندارم. لطفا با شاگردانشون تماس بگیرید.

و یا به به سایت آیت الله جاودان (از شاگران آیت الله حق شناس) به آدرس: http://new.javedan.ir/ قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنید.

و یا از قسمت پرسشهای برگزیده همان سایت جستجو کنید.

من این چله رو شروع کردم ولی اشتباها اول صد مرتبه لعن و سلام رو گفتم و بعد نماز هدیه به امام حسین علیه السلام رو خوندم و ادامه دعا آیا الان چله ام قبول نیست ممنون میشم راهنماییم کنید

پاسخ:
با سلام

اینجانب متاسفانه با دفتر مرحوم آیت الله حق شناس ارتباطی ندارم. لطفا با شاگردانشون تماس بگیرید.

و یا به به سایت آیت الله جاودان (از شاگران آیت الله حق شناس) به آدرس: http://new.javedan.ir/ قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنید.

و یا از قسمت پرسشهای برگزیده همان سایت جستجو کنید.

سلام.اگر سلام و لعن را به جای 100 مرتبه 1 مرتبه بگوییم اشکال دارد؟

پاسخ:
با سلام
جهت ترتب نتایج ذکر شده باید همان طور که از ائمه اطهار رسیده خونده شود یعنی با صد سلام و لعن...
الا این که به قصد رجا باشد

 سلام دوستان من با این چله از طریق کانال آقا سید ابراهیم شاگرد حاج آقا حق شناس آشنا شدم آدرس کانالشون رو میدم سوال هم داشتید از خود آقا سید تو پی وی شون بپرسید 

 

hghshenas110@

 

انشالله حاجتتون رول منم دعا کنید

سلام خواهران وبرادران گرامی دررین دعاهایتان گل نرگس فاطمه یادتون نرهمین الابراش صلوات بفرستین الهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم

سلام شبتون بخیر ، ببخشید من میخوام تازه شروع کنم ، ولی متوجه نشدم بالاخره یه بار سلام و لعن رو بگیم یا صدبار ؟

پاسخ:
سلام
برای نتیجه گرفتن کامل باید همان طور که از ائمه وارد شده عمل کنید.
یعنی سلام و نفرین صدبار

سلام خسته نباشید عذر میخوام من اشتباهی اول زیارت عاشورا با صدلعن و خوندم بعد متوجه شدم ۱۰۰الله اکبر قبلشو نگفتم و بعده زیارت خوندم الان باطله؟؟

سلام ، دو رکعت نماز هدیه و دو رکعت نماز زیارت چطور خونده بشه دقیقا مثل نماز صبح ؟

پاسخ:
سلام
بله اشکال ندارد.
برای توضیح بیشتر و بهتر با سایت استاد جاودان شاگرد آیت الله حق شناس تماس بگیرید.
۱۸ آبان ۹۹ ، ۱۵:۵۱ عبدالله زارع

یه صاحبدلی که نفسش حقه بنیتم بخونه حاجتمو بگیرم ‍‍نقدی کمکش میکنم میلیونی

 

a.mersi5555@gmail.com

پاسخ:
فکر نمی کنم چنین صاحبدلی پیدا شود.
اولا خدا حاجتها را می دهد نه صاحبدل.
ثانیا صاحبدل واقعی دل در گرو پول و پله ندارد.
ثالثا ممکن است آن حاجت به مصلحت نباشد

سلام علیکم 

اون بخشی که یک بار باید سلام و لعن گفته بشه اول باید سلام گفته بشه و بعد لعن و این که آیا در قسمتی که زیارت رو با صد لعن و سلام می‌خواهیم بخوانیم هم باید اول سلام گفته شود و بعد لعن ؟یان؟ 

پاسخ:

با سلام

 

اینجانب متاسفانه با دفتر مرحوم آیت الله حق شناس ارتباطی ندارم. لطفا با شاگردانشون تماس بگیرید.

 

و یا به سایت آیت الله جاودان (از شاگران آیت الله حق شناس) به آدرس: http://new.javedan.ir/ قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنید.

 

و یا از قسمت پرسشهای برگزیده همان سایت جستجو کنید.



برگرفته شده از shievaerfan.blog.ir

سلام..وقتتون بخیر

ممنون میشم که به سوال منم پاسخ بدین

برای اولین بار میخوام به این روش چله زیارت عاشورا انجام بدم..چند سوال ذهن منو درگیر کرده که آیا درسته یا غلط؟

1_باید همه نماز ها سر وقت باشه؟؟؟مثال نماز صبح تا قبل از اذان ظهر خونده شه مشکلی نداره؟؟؟؟

2_اگه خونه اقوام در شهری دیگ باشیم..نماز بصورت قضا خونده شه مشکلی نداره؟؟یا باید حتما خونه خودمون باشم؟؟

3_زمانی که عذر شرعی داشته باشم مادرم یا دوست یا دختر دایی میتونه چله رو بجای من انجام بده؟؟؟مشکلی نداره؟؟؟

4_حتما باید ۱۰۰ مرتبه لعن و سلام رو بگیم یا به نیت ۱۰۰ مرتبه بگیم مشکلی داره؟؟؟؟

لطفا زود تر پاسخ بدین 

 

پاسخ:

با سلام

 

اینجانب متاسفانه با دفتر مرحوم آیت الله حق شناس ارتباطی ندارم. لطفا با شاگردانشون تماس بگیرید.

 

و یا به سایت آیت الله جاودان (از شاگران آیت الله حق شناس) به آدرس: http://new.javedan.ir/ قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنید.

 

و یا از قسمت پرسشهای برگزیده همان سایت جستجو کنید.



برگرفته شده از shievaerfan.blog.ir

سلام دوستان من این دعارو دو سه بار خوندم بره بار دوم یا سوم حاجتمو گرفتم انشالله خدا دست خالی رددتون نکنه من بره ازدواج خوندم ولی اینم بگم نیت های کوچیک کنید مثلا یجایی یکی دلتونو شکونده عوض تلافی بگید بخاطر خدا ائمه ازش میگذرم  خداکارمو راه بنداز و روضه گرفتن حاجت میده و گناه نکردن راضی بودن دیگران از ما حاجت میده امیدوارم ک ب درد تون خورده باشه این پیام من من الان سه ساله ک همه مدل دعا و نمازو امتحان کردم بره بختم این آخریش بود ک جواب گرفتم خداروشکرحاجت روا باشید دوستان یا علی مدد خداحافظتون

پاسخ:
سلام
الحمدلله که حاجت گرفتید.
خیلی ممنون از کامنت شما

سلام

گوش دادن به موسیقی هم حرامه؟

سلام

گوش دادن به موسیقی هم حرامه؟

پاسخ:
سلام
موسیقی مطرب حرام است یعنی آن موسیقی که مناسب مجالس لهو و لعب است و موسیقی که یاد خدا در دل انسان ضعیف کند یعنی آن موسیقی که آن طور شما را احساساتی می کند که انجام گناه (مثلا رقص قمار و اکل شرب و و لمس نامحرم و...) در آن حالت آسان می شود.  و غنا نیز حرام است

این جواب ناقص است برای جواب بهتر به سایت مرجع تقلیدتان مراجعه وسوال فرمایید.

اگر نماز قضا با تعداد بالا از سالهای قبل داشته باشیم بازم میتونیم چله بگیریم

پاسخ:
برای نمازهای قضا برنامه ریزی کنید. به تدریج بخوانید. 
جدول نماز قضا را اگر خواستید می فرستم خدمتتون.

   ... با سلام و قبولی طاعات و عبادات...

  برای اموات شما نماز و روزه ی قضا (#استیجاری) انجام میدم.
   همچنین انجام ختم کل یا جزء قرآن،ختم صلوات و استغفار..
انجام چله ی دعاها برای اموات و استجابت حاجات از قبیل؛ چله زیارت عاشورا ، حدیث کساء، ختم انعام، یس، احزاب و...(نسبت به حاجات شما به مدت ۴۰ روز برای شما انجام میدم.) برای رفع گرفتاری، نماز حرز و انواع دعاها و زیارات خوانده میشود.
            
                                 ***    
 برای واگذاری نماز و روزه استیجاری، نماز وحشت، ختم قرآن ،چله زیارات و خیرات برای اموات و... میتوانید با شماره  09046905875 در ارتباط باشید .

سلام من می‌خوام چله زیارت عاشورا رو از روز جمعه شروع کنم آیا اشکالی داره 

پاسخ:
به سایت آیت الله جاودان (از شاگران آیت الله حق شناس) به آدرس: http://new.javedan.ir/ قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">