شیعیان و عرفان شیعه

« علوم و معارف ناب و نورانی شیعه و احکام شرعی»

شیعیان و عرفان شیعه

« علوم و معارف ناب و نورانی شیعه و احکام شرعی»

شیعیان و عرفان شیعه

وبلاگی در:
*** معرفی عرفان شیعه ***
1- دفاع از حقانیت مذهب حقه ی شیعه
2-بیان مسائل اعتقادی شیعه
3-احکام و مسائل شرعی شیعه
4-تاریخ تحلیلی اسلام
5-مسائل اخلاقی و عرفان صحیح
6-احوال و آثار علماء و بزرگان شیعه

آدرس قبلی در بلاگفا:
www.shiaian.blogfa.com

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۴ مرداد ۰۱، ۱۵:۳۸ - ناشناس
    سلام

شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۵۳ ب.ظ

۱

داروی ریشه‌کن کردن گناه!

شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۵۳ ب.ظ

دعا

راه رسیدن به درجات عالی و پذیرفته شدن عبادت و نیز شرط رستگاری، تقواست. ارزش هر کس نیز به اندازه تقوای اوست. مرتبه نخستین تقوا، انجام دادن واجبات و ترک گناهان است. حضرت امیر (ع) گناه را بیماری می‌دانند که مردم را به زحمت انداخته است.

به گزارش سرویس دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در احادیث و روایات معصومین(ع) توصیه‌های فراوانی برای ترک گناه و راه‌هایی برای درمان آن ذکر شده که در کلام روز، امروز بخشی از آن‌ها را مرور می‌کنیم که رسول اکرم (ص) فرمودند: "هرکس بر من یک بار صلوات و درود بفرستد، خدا به سبب آن 10 بار بر وی درود فرستد و 10 گناه از وی محو فرماید و 10 حسنه برای او ثبت کند و دو فرشته موکل بر او برای رساندن آن صلوات به روح من از یکدیگر سبقت گیرند.

امام علی(ع): "گناهان، درد و دارو (ی آنها) استغفار است و شفا(ی از گناه) به این است که (به گناه) بازنگردی1".

امام حسین (ع) فرمود: "برای هر غم و دردی درمان و دوائی است و جبران و درمان گناه، طلب مغفرت و آمرزش از درگاه خداوند می‌باشد2".

امام رضا(ع) نیز فرمودند: "هر که نمی‏‌تواند کاری کند که به سبب آن گناهانش زدوده شود بر محمّد و آل او بسیار درود فرستد؛ زیرا که آن، گناهان را ریشه کن می‏‌کند3".

منبع:

1- غررالحکم: 1890 منتخب میزان الحکمة: 218

2- وسائل الشّیعة: ج 16، ص 65، ح 20993، کافی: ج 2، ص 439، ح 8.

3- أمالی الصدوق: 68 / 4 منتخب میزان‌الحکمة: 224 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۶
طاهر آذری

نظرات  (۱)

۰۳ آذر ۹۶ ، ۰۲:۵۰ std testing near me
هوم به نظر می رسد که وبلاگ شما اولین دیدگاه من بود (بسیار طولانی بود)، بنابراین حدس می زنم که من فقط آن چیزی را که من ارائه می دهم خلاصه می کنم و می گم کاملا لذت می برم
وبلاگ شما من هم یک وبلاگ نویس مشتاق وبلاگ هستم، اما هنوز هم برای همه چیز تازه هستم.

آیا شما نکاتی مفید برای نویسندگان وبلاگ ناتوان دارید؟
من مطمئنا از آن قدردانی میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">